با حضور دکتر علی‌عسکری برگزار شد؛

آیین رونمایی از دو تجهیز «ساخت بار اول» با حمایت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس

دو تجهیز «های تک» صنعت پتروشیمی با حمایت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس توسط شرکت های دانش بنیان، داخلی سازی و در دومین روز از رویداد بزرگ «ایران پتروکم» با حضور علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی صدف خلیج فارس، در ماه های اخیر «ساخت بار اول» سیستم کنترل نخستین فلر زمینی و پاک و همچنین دتکتورهای ضدانفجار گازهای استایرن، بوتادین، تولوئن و آمونیاک با اعتماد پتروشیمی صدف خلیج‌فارس به شرکت های دانش‌بنیان رقم خورد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در آیین رونمایی «ساخت بار اول» تجهیزات پتروشیمی صدف خلیج‌فارس با تأکید بر اهمیت موضوع بیان داشت: این اقدام بزرگی است و امیدواریم که با ادامه این روند، شاهد افزایش سهم ساخت داخل و کاهش اتکای صنعت به واردات تجهیزات باشیم.

علی‌عسکری با اشاره به سیاست بومی سازی تجهیزات در مجموعه هلدینگ خلیج‌فارس عنوان کرد: پتروشیمی صدف خلیج‌فارس از پروژه های پیشرو صنعت پتروشیمی در زمینه داخلی سازی است.

گفتنی‌ست این طراحی و تولید بار اول تجهیزات «های تک»، همراستا با منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری، شعار سال و راهبردهای هلدینگ خلیج‌فارس و مجموعه پترول بوده که منافع چندوجهی برای کشور به همراه داشته است.

طراحی و ساخت نخستین دتکتورهای ضدانفجار گازهای استایرن، بوتادین، تولوئن و آمونیاک ایجاد صرفه اقتصادی برای پروژه پتروشیمی صدف خلیج‌فارس و جلوگیری از خروج ارز، فراهم کردن فرصت صادرات برای شرکت های دانش بنیان و پیوستن ایران به جمع کشورهای دارنده این تکنولوژی را رقم زده است.

علاوه بر این، طراحی و ساخت سیستم کنترل PLC نخستین فلر زمینی و پاک صنعت نفت ایران نیز ۹۰ درصد صرفه اقتصادی، جلوگیری از خروج ارز و ۱۲ ماه کاهش زمان ساخت به همراه داشته است.

پتروشیمی صدف خلیج‌فارس برای اولین‌بار در صنعت پتروشیمی کشور، فلر زمینی پاک و بسته (Clean Enclosed Burner) را جایگزین فلر ارتفاعی کرده است.

این فلر زمینی و پاک نقطه عطفی در زمینه صیانت از محیط ‌زیست و کاهش نقش پتروشیمی‌ها در آلایندگی هوا است.

طراحی و ساخت PLC فلر زمینی در ایران سرآغاز داخلی سازی تجهیزات این سیستم نوین است که با حمایت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس محقق شده است.